riseofsasaj

فصل اول : ماه های آخر خدمت سربازی

riseofsasaj

فصل اول : ماه های آخر خدمت سربازی

دیگه خدمت سربازیم داره تموم میشه و مرتب یاد روزهای گذشته میفتم.یاد روزهای اعزام ، تقسیم ، نگهبانی ، بازدید ، رژه و ...!... و مسئله دیگه ای که این روزها خیلی ذهنمو مشغول کرده اینه که چطور از دنیای نظامی به دنیای واقعی و زندگی شخصی خودم برگردم؟!

پست چهارم : روز دوم سربازی(خاطرات سربازی)

پنجشنبه, ۱۲ بهمن ۱۳۹۶، ۱۰:۳۵ ب.ظ

تازه داشتیم گرم میشدیم که بیدارمون کردن.البته من اصلا نخوابیده بودم ولی بقیه یه چرتی زدن.من هم کمی از لحاظ روحی آروم گرفتم.گفتن بیاید صبحونه بگیرید ولی هنوز به ما هیچ ظرفی نداده بودند.فکر کنم صبحونه لوبیا بود.خوشبختانه من فکر اینجاش رو کرده بودم و چندین ظرف یک بار مصرف با خودم برده بودم که بین بچه ها تقسیم کردم و به هر دو نفر یه ظرف رسید.نون 05 خیلی بی کیفیته و یه جورایی فقط از روی اجبار خوردیم.ساعت 7 بود و هنوز هوا خیلی سرد بود که دوباره ما رو به خط کردن.اصلا نمی دونستیم قراره باهامون چی کار کنن.تمام بچه هایی که از استان های مختلف اومده بودند رو یک جا جمع کردند و همینجوری تا نیمه های ظهر به خط بودیم.توی این مدت شماره حساب های بانک سپه برای واریز حقوق و همچنین برگ اعزام و یه سری مدارک این چنینی که درست یادم نیست رو ازمون گرفتن.کار مهمی که اون روز انجام دادیم تقسیمات گردانی و گروهانی بود.من و چهار تا از بچه های گل بوشهری افتادیم گردان چهار و گروهان سه که میگفتن گردان بدی نیست.محمود هم یکی از اون بوشهری ها بود و من و محمود خوشحال بودیم از اینکه یه جا افتادیم.بعد از تقسیم شدن هر گردان به محل استقرار خودش رفت و اونجا باز هم به خط شدیم و برامون کلی از قوانین و رعایت نظم و بهداشت و ادب و این چیزا گفتن.بعد ما رو دقیق تفتیش کردن و شروع کردن به دادن استحقاقی هامون که شامل لباس نظامی ، جوراب ، پوتین و یه سری لوازم دیگه اس.کل استحقاقی هامون رو اون روز ندادن.مثلا لوازم بهداشتی مثل صابون و مسواک رو چند روز بعد دادن.موقع تقسیم لباس باید دقت کنید که سریع لباستون رو بپوشید و اگه اندازتون نبود با هم دیگه عوض کنید وگرنه تا آخرش باید با همون سر کنید.لباس ها و پلیور های نظامی جنس خیلی بدی دارن و پوست رو اذیت می کنن ولی پوست خیلی زود عادت می کنه.پتو رو هم موقع استفاده باید مواظب باشید چون یه پرزهایی داره که اگه رفت توی چشم امکان عفونت داره.یادمه من همون روز موقع تقسیم یه سری چیزام رو گم کردم.خلاصه اینکه تا شب الکی به خط میشدیم و آمار میگرفتن و آخر شب هم با فحش و حرف های زننده ی مربی ها خوابیدیم.اون شب قبل از خواب کارت تلفن گیرم اومد و به خونه زنگ زدم.بدجور دلم گرفته بود.زیر پتو چند تا اشک ریختم و خوابیدم اما بعدش خیلی سبک شدم.


۹۶/۱۱/۱۲ موافقین ۳ مخالفین ۰
Sa Saj

نظرات  (۲)

۰۳ خرداد ۹۷ ، ۲۰:۳۰ گلشیفته را
من یاد اولین شب خوابگاهم افتادم. البته خوابگاهمون که خوبه. و من موقع خواب گریه نکردم. ولی هم اتاقیام صبح گفتن تو خواب بلند بلند گریه میکردی و عربده میکشیدی هر چی هم صدات کردیم بیدار نشدی!!
پاسخ:
الکی میگفتن.بعد از آموزشی اولین شبی که باید بری پیش سربازای قدیمی بخوابی اصلا نمیذارن بخوابی.الکی هی میان به بهونه اینکه خر و پف میکنی یا پاهات بو میده بیدارت میکنن.احتمالا دوستای تو هم میخواستن باهات شوخی کنن. 
۱۴ مهر ۹۷ ، ۰۹:۴۱ صبا بهمانی
چند سالگی رفتی سربازی?...نمیتونستین اعتراض کنین به این شرایط?
پاسخ:
من یک سال پشت کنکور بودم بعدش هم دانشگاه چهار سال طول کشید.بعدش هم فرآیند ثبت نام تا اعزام به سربازی حدود شش ماه طول میکشه و این مدت یه جورایی باید توی صف اعزام باشی.حدود 23 سالم بود که رفتم.
اونجا قانون جنگل حاکمه.شما با کوچکترین اشتباه ممکنه جریمه بشید و یک هفته پشت سر هم توی دمای منفی مجبور بشید نگهبانی بدید و در اون شرایط مطمئنا سر پست میخوابید و باز هم جریمه میشید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی